Przystawki

Pomidory z mozzarellą i świeżą bazylią   428 kcal 

Składniki na 2 porcje :
- 2 średnie pomidory
– 250 g sera mozzarella
– 10 g świeżej bazylii
– 1 płaska łyżka oliwy z oliwek
– sól, pieprz

Pomidory sparzyć, a mozzarellę odsączyć z zalewy. Pokroić w średniej grubości plastry. Układać plastry pomidorów i mozzarelli na przemian na talerzu. Przyozdobić świeżymi listkami bazylii. Polać oliwą. Doprawić solą i pieprzem.

 

Leczo  350 kcal 

Składniki  –  na  4 porcje :
- Kiełbasa śląska 400 g
– Papryka czerwona 1200 g (6 średnich sztuk)
– Cebula 330 g (3 średnie)
– Pomidor 780 g (6 średnich)
– Sól biała 1 g (1 szczypta)
– Pieprz czarny, zmielony 1 g (1 szczypta)
– Papryka ostra w proszku 1 g (1 szczypta)

Kiełbaski pokroić w kostkę, podsmaży na patelni. Cebulę pokroić w póltalarki, wrzucić do podsmażonej kiełbasy. Chwilę poddusić. Paprykę pokroić w paski, wrzucić do kiełbasy z cebula. Gdy warzywa będą już prawie miękkie dodać pokrojone pomidory (można je wcześniej sparzyć i obrać ze skórki). Dusić do miękkości warzyw, doprawić do smaku. Podawać ze świeżym pieczywem.

 

Szaszłyki drobiowe   224 kcal

Składniki   –  na  6 porcji:

– Papryka czerwona 400 g (2 średnie sztuki)
– Papryka zielona 400 g (2 średnie sztuki)
– Papryka Żółta 200 g
– Pieczarki świeże 370 g (10 małych)
– Cukinia 100 g (1 średnia szt.)
– Olej słonecznikowy 65 g (5 płaska łyżka)
– Zioła prowansalskie 10 g (2 płaskie łyżki)
– Tymianek 12 g (2 płaskie łyżeczki)
– Sól biała 20 g (1 płaska łyżka)
– Przyprawa do kurczaka 10 g
– Cebula 220 g (2 średnie)
– Mięso z piersi kurczaka bez skóry 375 g (3 szt.)

Paprykę pokroić w kostkę, cukinię w krążki, cebulę w ćwiartki, fileta z kurczaka w kostkę 2x2cm, pieczarki w połówki, wszystko wymieszać w przyprawach, polać olejem, odstawić na 30 min. Nabijać na przemian warzywa, pieczarki i mięso na wykałaczki długości 20 cm. Nastawić piekarnik na opcję góra/ dół+grillowanie, termoobieg, lub grillować na grillu około 20 min. Podawać z ryżem, surówką lub jako oddzielne danie.